Ramowy rozkład dnia w  grupach przedszkolnych 

6.00 -7.30 – Schodzenie się dzieci , podejmowanie zabaw  swobodnych według wyboru dzieci;

7.30  -8.00 – podejmowanie działań  stymulujących ogólny  rozwój dziecka  kierowanych i proponowanych przez nauczyciela  , zajęcia dodatkowe.

8.00   -8.15    – Zestaw ćwiczeń porannych;

8.15  – 8.30    – Czynności porządkowe  i higieniczne realizacja  podstawy programowej  z zakresu kształtowania  nawyków  higienicznych ,samoobsługowych , nauka mycia rąk , korzystania z toalety; 

8.30 –    8.50  – Śniadanie-realizacja  podstawy programowej  z zakresu kształtowania  nawyków    kulturalnych  ,dbałość o zdrowie , samodzielności, kultury zachowania się pryz stole ;

8.50  – 9.00  – Czynności higieniczno – sanitarne, przygotowanie do zajęć- realizacja  podstawy programowej  z zakresu kształtowania  nawyków  higienicznych ,samoobsługowych , nauka mycia rak i korzystania z toalety;  

9.00 – 10.00 – Zajęcia planowane  całą grupą  organizowane  przez nauczyciela w parciu o program  wychowania przedszkolnego  ze wszystkich dziedzin  pedagogicznego oddziaływania ;

                     – Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze realizowane  w zespołach lub indywidualnie  – wykorzystanie różnorodnych form  i metod  pracy  dostosowanych  do poziomu  rozwoju psychoruchowego  dziecka  oraz jego  zainteresowań –   

10.00 -11.00 – Zabawy swobodne  wg zainteresowań dzieci  z niewielką ingerencją  nauczyciela , zajęcia z języka angielskiego.

11.00 – 11. 50   -Spacery i wycieczki, zabawy  ruchowe  , zestaw zabaw ruchowych  na świeżym powietrzu – w razie niepogody  zestaw zabaw ruchowych w sali – realizacja  podstawy programowej  z zakresu kształtowania   samodzielności  w ubieraniu się wiązania , zasuwanie suwaka ,zapinania guzików ,zdejmowaniu odzieży ,bezpieczeństwa  na drodze i podczas wspólnych zabaw ; 

11.50  -12.00 –    Czynności porządkowe  i higieniczne ,przygotowania do obiadu – realizacja  podstawy programowej  z zakresu kształtowania  nawyków  higienicznych ,samoobsługowych ,kulturalnego zachowania przy stole , posługiwania się sztucami;

12.00       –  Obiad ;

                realizacja  podstawy programowej  z zakresu kształtowania  nawyków  higienicznych ,samoobsługowych ,kulturalnego zachowania przy stole , posługiwania się sztucami , dbałość o zdrowie ;

12.30 –   14.20     – Czynności  porządkowe i higieniczne ;

                            -Odpoczynek poobiedni  – przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych – zdejmowanie i zakładanie elementów  garderoby;

 „Kwadrans na książkę”  słuchanie bajek  czytanych przez nauczyciela ,relaksacja przy  słuchaniu muzyki ;

                       – Zabawy  rozwijające  cechy jakościowe i ilościowe ruchu  dziecięcego ;

                        – Praca stymulacyjna  traktowana  indywidualnie  , gry  i zabawy  dydaktyczne  systematyzujące  wiadomości  i utrwalające umiejętności ;

                       -Przebywanie  na świeżym powietrzu – w ogrodzie, na placu zabaw  ,   spacerze – swobodne zabawy ruchowe . W razie  niepogody  zabawy  swobodne w sali   wg zainteresowań dzieci  z niewielką ingerencją  nauczyciela ;

                     – Zajęcia dodatkowe

14.20  – 14.30- Czynności  porządkowe  i higieniczne  . Przygotowanie do podwieczorku

 14.30 -14.45    -Podwieczorek

14.45  – 14.50   – Czynności porządkowe i higieniczne ;

14.50 – 17.00   – Zabawy swobodne w  sali  przedszkolnej  wg  zainteresowań dzieci  z niewielką ingerencją nauczyciela  z równolegle prowadzoną  pracą stymulacyjną  realizowaną indywidualnie .

                             – Przebywanie  na świeżym powietrzu  – w ogrodzie przedszkolnym , na szkolnym placu zabaw lub na spacerze – swobodne zabawy ruchowe . W razie niepogody  zabawy swobodne w sali .