Ramowy rozkład dnia w grupach przedszkolnych
6.00 -7.30 – Schodzenie się dzieci , podejmowanie zabaw swobodnych według wyboru dzieci;
7.30 -8.00 – podejmowanie działań stymulujących ogólny rozwój dziecka kierowanych i proponowanych przez nauczyciela , zajęcia dodatkowe.
8.00 -8.15 – Zestaw ćwiczeń porannych;
8.15 – 8.30 – Czynności porządkowe i higieniczne realizacja podstawy programowej z zakresu kształtowania nawyków higienicznych ,samoobsługowych , nauka mycia rąk , korzystania z toalety;
8.30 – 8.50 – Śniadanie-realizacja podstawy programowej z zakresu kształtowania nawyków kulturalnych ,dbałość o zdrowie , samodzielności, kultury zachowania się pryz stole ;
8.50 – 9.00 – Czynności higieniczno – sanitarne, przygotowanie do zajęć- realizacja podstawy programowej z zakresu kształtowania nawyków higienicznych ,samoobsługowych , nauka mycia rak i korzystania z toalety;
9.00 – 10.00 – Zajęcia planowane całą grupą organizowane przez nauczyciela w parciu o program wychowania przedszkolnego ze wszystkich dziedzin pedagogicznego oddziaływania ;
– Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze realizowane w zespołach lub indywidualnie – wykorzystanie różnorodnych form i metod pracy dostosowanych do poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka oraz jego zainteresowań –
10.00 -11.00 – Zabawy swobodne wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela , zajęcia z języka angielskiego.
11.00 – 11. 50 -Spacery i wycieczki, zabawy ruchowe , zestaw zabaw ruchowych na świeżym powietrzu – w razie niepogody zestaw zabaw ruchowych w sali – realizacja podstawy programowej z zakresu kształtowania samodzielności w ubieraniu się wiązania , zasuwanie suwaka ,zapinania guzików ,zdejmowaniu odzieży ,bezpieczeństwa na drodze i podczas wspólnych zabaw ;
11.50 -12.00 – Czynności porządkowe i higieniczne ,przygotowania do obiadu – realizacja podstawy programowej z zakresu kształtowania nawyków higienicznych ,samoobsługowych ,kulturalnego zachowania przy stole , posługiwania się sztucami;
12.00 – Obiad ;
realizacja podstawy programowej z zakresu kształtowania nawyków higienicznych ,samoobsługowych ,kulturalnego zachowania przy stole , posługiwania się sztucami , dbałość o zdrowie ;
12.30 – 14.20 – Czynności porządkowe i higieniczne ;
-Odpoczynek poobiedni – przygotowanie do relaksu – nabywanie umiejętności samoobsługowych – zdejmowanie i zakładanie elementów garderoby;
„Kwadrans na książkę” słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela ,relaksacja przy słuchaniu muzyki ;
– Zabawy rozwijające cechy jakościowe i ilościowe ruchu dziecięcego ;
– Praca stymulacyjna traktowana indywidualnie , gry i zabawy dydaktyczne systematyzujące wiadomości i utrwalające umiejętności ;
-Przebywanie na świeżym powietrzu – w ogrodzie, na placu zabaw , spacerze – swobodne zabawy ruchowe . W razie niepogody zabawy swobodne w sali wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela ;
– Zajęcia dodatkowe
14.20 – 14.30- Czynności porządkowe i higieniczne . Przygotowanie do podwieczorku
14.30 -14.45 -Podwieczorek
14.45 – 14.50 – Czynności porządkowe i higieniczne ;
14.50 – 17.00 – Zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela z równolegle prowadzoną pracą stymulacyjną realizowaną indywidualnie .
– Przebywanie na świeżym powietrzu – w ogrodzie przedszkolnym , na szkolnym placu zabaw lub na spacerze – swobodne zabawy ruchowe . W razie niepogody zabawy swobodne w sali .